Apunts econòmics del projecte. Finançament.

Página

PROPIETAT DE L’HELIPORT

bandera

  • La propietat de tot l’equipament ha de ser pública. Els terrenys ja ho són.
  • No obstant, es pot privatitzar qualsevol explotació de les diverses gestions.

finan2

COST DEL PROJECTE

  • S’ha de tenir present que és un servei públic de màxima prioritat nacional.
  • Dependrà de les plantes a construir.
  • Com exemple, l’inversió inicial a l’heliport d’Algeciras van suposar 7 milions d’euros. La nostra proposta de projecte comprén més activitats i complements.
  • Cal tenir en compte, però, que s’aprofiten terrenys públics, ja usats i amortitzats.
  • També cal recordar que costaria molts menys diners que algunes inversions públiques fetes fins ara a Andorra (i de no tanta repercussió com pot ser aquesta).

finan3

FINANÇAMENT

  • Es una inversió que es pot finançar a través de diverses fórmules (pública, privada, o mixta).
  • Aquesta inversió inicial s’amortitzaria mitjançant els lloguers, llicències d’explotació, adjudicacions, permisos, i pel propi increment de les recaptacions fiscals.

europe

AJUDES EUROPEES

  • Es poden demanar a la UE ajudes – a fons perdut – per a la creació de l’heliport internacional.
  • També caldrà que ens facilitin el trànsit aeri pels espais comunitaris.

SUBVENCIONS D’ACTIVITATS

Per tal d’aconseguir fer-se un lloc al món de l’aviació civil, caldrà que diferents col•lectius ajudin a reduir els costos reals dels serveis i bitllets:

  • Govern.
  • Comuns.
  • C.A.S.S.
  • Andorra Telecom.
  • Companyies elèctriques.
  • Banca.
  • Cadenes hoteleres.
  • Estacions d’esquí.
  • Caldea.
  • Associacions de comerç.

Tots ells, haurien de ser els principals valedors de la promoció del país.

finan
Cal trovar fórmules per subvencionar els costos reals dels bitllets. Fer-los més atractius i competitius.
Aleshores, els viatjes dels residents andorrans haurien d’estar bonificats, a l’estil dels ciutadans canaris.
També es poden subvencionar visites des de llocs i actes estratègics o fires internacionals properes.

Cal recordar els importants costos que han significat pel país els grans esdeveniments (el Tour, la Vuelta, el Circ du Soleil,…). S’han fet amb l’intenciò de lograr potents impactes econòmics i publicitaris institucionals. L’heliport, sens dubte, tambè ho sería.