A l’actualitat, hi han al mercat diversos helicòpters que podrien utilitzar l’heliport proposat.
Hi ha un ampli ventall de capacitats i autonomies.
Capacitats per a més de 25 passatgers.
Autonomies de fins a 1.900 quilòmetres.
També es disposa d’helicòpters totalment exclusius per a carga de mercaderies.
Un exemple d’helicòpter operatiu seria el Airbus Helicopters EC225 Super Puma Mk II+ (foto), fabricat a França. Té una capacitat per a 24 passatgers, una autonomia de 857 km., i una velocitat màxima de creuer de 276 km./h.
NOVETATS A MIG TERMINI.
Per l’any 2.020, està prevista el llançament de la primera versió de l’Airbus Eurocopter X3, un helicòpter híbrid, amb una velocitat de creuer de 472 km./h. Podrà transportar a 19 persones a una distància de 550 quilòmetres en només 90 minuts. Mesos més tard estarà llesta una segona versió amb capacitat per a 40 passatgers.
Això significa que podrà transportar 40 passatgers des de l’heliport d’Andorra fins a Mònaco, Ginebra o Madrid, amb 90 minuts. Anar a Lleida o a Barcelona es podrà tardar menys de 20 minuts !!.
És evident que, en qüestió de pocs anys, el panorama aeronàutic canviarà totalment. Les marques competidores d’Airbus també estan desenvolupant helicòpters hìbrids, de similars caracterìstiques.
Revista Rotor 105 – Airbus (pàgines 14-15)
Cal, doncs, que Andorra faci els passos adients per a estar al nivell exigit en connexions aèries. Per tant, no és aconsellable fer inversions d’infraestructures caducades, sense pensar ja en aquest nou futur aeronàutic que se’ns acosta.